Asiah Awatiff binti Aiman

Alhamdulillah setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Ilahi, atas limpah kasih & rahmatNya maka telah selamat isteri saya, Asma’ Ahmad Khalid melahirkan seorang bayi perempuan, Asiah Awatiff binti Aiman sekitar 9.40 malam di Hospital Irbid Islami (Mustasyfa Irbid Islami).

Asiah

Asiah-Ummi

Bayi kami terpaksa dilahirkan melalui pembedahan selepas menunggu sekitar 6 jam (selepas diberi ubat oleh doktor untuk induce kelahiran) tetapi sekitar jam 9 malam, tanda2 kelahiran yang jelas belum nampak dan kepala Asiah pun dah mula keluar urat-urat. Doktor kata saiz pelvis dah normal, cuma saiz bayi yang terlalu besar (4.5kg) menyebabkan bayi tu sendiri susah nak keluar.

Terima kasih kepada semua yang membantu, yang memberi sokongan dan yang mendoakan sepanjang menunggu kelahiran cahaya mata kami ini. Hanya Allah yang dapat membalas jasa anda.

asiah-asmasama macam ummi dia tak?

Wassalam

Abu Asiah (untuk sementara Azzam x ada lg)

Advertisements

61 thoughts on “Asiah Awatiff binti Aiman

  1. alhamdulillah..tahniah asma…n suami..
    hehe..
    moga asiah awatiff menambah seri hidup entuma berdua..:)
    moga die menjadi anak yg solehah..
    menjadi penjuang nnt seperti khadijah r.a
    insya Allah…

    waaa..aunty2 ni sume happy..:)

  2. salam,

    tahniah atas kelahiran asiah. alhamdulillah kedua ibu dan anak sihat dan selamat dalam lindungan Allah.

    akak, akan nantikan entry2 khas Asiah.

    wasalam.

  3. congrats asma & hubby!
    comelnye asiah (>.<) sebijik muke ummi~
    smoga menjd seperti Asiah yang beriman, penyayang dan baik hati.
    wow…4.5kg tuh..
    kne celen ni..hehehe 😛

  4. alfun mabruk aiman n asma’

    moga asiah awatiff semakin menyerikan lg rumahtangga antum

    p/s : ni nak buat kluarga huruf A ke?

  5. alhmdlh……………………….!!!ktorg sume xsaba nk jd babysitter…
    congrats asma n aiman!!
    asiah bakal pewaris perjuangan ini satu mase nanti..

  6. congrats tuk aiman n isteri! comaynya baby..n she really looks besar dr baby besa kat india nih..mayb baby sana besar ckit kot..mcm org2 sana ke?haha..apapun,happy always..may Allah bless ur new family,aiman.

  7. ” Burika laka fil mauhub wa syakartal wahib wa ruziqta birrah wa balaghta ashuddah “.

    Mabruk kepada Akhi Aiman dan Ukhti Asma’ dengan kelahiran mujahidah. Semoga dia bakal mewarisi dakwah ini….

  8. Tahniah Aiman dan Asma’. Semoga Asiah akan membesar menjadi seorang mujahidah yang solehah. Dan akan menjadi pejuang Islam.

    Tahniah dan semoga dikurniakan lebih ramai zuriat yang soleh dan solehah.

  9. assalamualaikum..
    tahniah untuk asma’ n aiman..moga anak yang lahir ni bakalpenyeri rumah tangga..didiklah anakmuini menjadi anak yang solehah n beriman..
    moga asma’ n aiman juga akan dimurahkan rezeki dalam hidup dan pelajaran..rezeki Anakini adalah anugerah besar untuk kita…didiklah die supaya menjadi insan yang berguna bertaqwa di dunia n akhirat…
    sama ngan anak saudara kaknor…28jun kan..

  10. tahniah man..tahniah asma..

    kang ko nak datang umah sedut ape2 jgn lupa bawak asiah skali…pakcik2 bayt gravity nak main dgn die.. ;p

  11. salam asma dan aiman..tahniah atas kelahiran..alhamdulillah diatas segala penantian..semoga mujahidah cilik ni bakal menyeri rumahtangga kalian,meneruskan perjuangan ummi dan abinya..

    muka nampak cam asma’,hehe..apapun,asma,great job!! 4.5 is really big =)
    take care!

  12. tahniah atas kehadiran orang baru dalam family! bleh la praktik ilmu paediatrics pasni, daripada neonatology smpi la nutrition… budak2 clinical bleh la nk wt PE… aiman dgn asma’ mesti bg kn? kn? ^^

    bertambah serilah irbid lepas ni 🙂

  13. salam..tahnaih abg aiman n kak asma’..
    alhamdulillah..
    akhirnya kesabaran menunggu bayi pertama pasangan irbid ni..
    selamat dilahirkan..
    tahniah..alfun mabruk ya akh wa ukht!!!
    nak jugak tgk nnt yer..
    (^_^)

  14. mabrook asma’ n aiman. Unik nama asiah awatiff. Moga jd sekuat n setabah Asiah. Moga asma’ juga cepat recover. take care tata salam

  15. assalamualaikum, asma’ dan aiman..
    mabruk3x.. kami tumpang sama gembira dengan kelahiran asiah..
    walaupun hanya sempat beberapa hari je dengan ‘anak sedara’ baru ni..
    moga asma’ cepat sembuh ye!
    (kalau perlukan khidmat btau la, alang2 ktrg tgh free ni.. baby sitter wafa’ sudi membantu hehe..)

  16. Salam,

    Tahniah buat kedua ibubapa.

    4.5kg untuk baby pertama memang besar betulbaby tu, ni baru betul baby dari tanah arab…comelnya, geramnya rasa nak cubit je pipi dia tu.

    Jaga diri baik2 ye asma’, jangan buat kerja apa2 buat seminggu dua ni, kena pantang betul takut bentan .

  17. tahniah aiman…
    semoga dpt menjadi bapa yg soleh…
    dah ada anak jgn pelajaran terabai plk…hehe

  18. salam,

    lahir 27 jun @ 28 jun?

    kalau 28 jun, berkongsi tarikh lahir dgn aunty yana dan aunty akan pos hadiah.

  19. salam kak asma n senior aiman..
    tahniah di atas kelahiran permata hati pertaman kalian..
    insyaAllah semoga asiah awatif menjadi s’orang anak yg solehah,pejuang agama yg berani..
    dan kuat spt ummu nya jg..
    ^_^

  20. salam kak asma..mabruk atas kelahiran pertama!!…mg asiah menjadi penerus perjuangan ini..
    p/s:bila asiah nak balik malaysia 😉

  21. salam k.asma’..tahniah atas kelahiran cahaya mata sulung ini..semoga Asiah Awatiff menjadi penyejuk mata keluarga akak dan bakal meneruskan perjuangan dakwah ini..kami doakan akak sihat sentiasa..take care:)salam rindu dr malaysia..

  22. salam
    alfun mabruk asma’ & aiman..
    makoii.. 4.5kg tuh..
    semoga asiah awatif bakal jadi penyejuk mata asma’&aiman =)

    p/s: igtkn nk letak nme asiyah hasanah .. hehe..

    by;
    wkwi @ kKam smihj – batch10 .. kuikuikui..

  23. alhamdulillah..
    tahniah buat asma’ & suami..
    smoga puteri yg lahir mjadi penyejuk mata kedua ibu bapa serta penyambung perjuangan =)
    first baby batch 10 dh lahir!!!=)

    p/s: to kak kam: tersedak asiyah kat umah..=P

  24. Mungkin jugak zaid. Dah nampak tanda2nya. Keluarga A. Elok jugak nama anak huruf A. Nanti susunan masa exam depan sekali. Tapi nama aku mula huruf U. Dok depan jugak. Guane gamok ?. Cuma dalam senarai nama, bawah sekali…..

  25. tahniah buat aiman dan asma’.. semoga asiah awatif akan jadi srikandi Islam yg bakal sama2 menjulang agama bersama-sama abi n ummninya.. semoga Allah permudahkan urusan.. wish u all the best k.. hehe peace yo

  26. Tahniah … alfu Mabruk ! Buat Aiman dan Asma’ yang dah jadi Ummi dan baba. Semuga menjadi qurrotu A’yun dan al-muttaqin yang bakal meneruskan perjuangan dakwah di masa hadapan.

  27. Assalamualaikum…

    K.Asma’, tahniah dr saya wakil Asyura..
    =)

    Kami mendoakan agar Allah memudahkan segala urusan akak di masa ini dan masa2 akan datang.. insyaAllah, kami sudi jd babysitter nnt..!! =)

  28. tahniah kak asma’!!
    insha allah nanti ifah akan ke Irbid untuk ziarah..
    heh~
    asiah awatiff ; tunggu makcik ifah sampai ye 😉

  29. Salam alaykum.
    Congrats to my sisters(Asma) and one of my best friends(Aiman Rosli) for the wonderful child that Allah has gave them.
    And it is a very delighful to mention and send my Congrats to both of you for becoming MUM and DAD.wow

    Hope she becomes what u all expect from her and even better in life time.
    Insha Allah.
    Happy for both of u and enjoy life..thanks and tk care
    salam.

  30. Masha Allah,

    i met one my malaysian friends, and he told me the name and i was really happy , u know..
    Asiah Awatiff binti Aiman….Fantastic and the Pics are really remarkable.
    salam

  31. Alhamdulillah dan tahniah … tlh lhr seorg lg pewaris dan penyambung kpd gerakan islam u ms akn dtg…. tahniah akhi….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s