Cukur Rambut

Sekadar berkongsi, pengalaman mencukur anak buat pertama kali. “Suspensi”…

Antara “Uncle-uncle” yang terlibat ‘mengerjakan’ kepala Asiah;

  1. Aiman Majdi [Tukang Gunting Rasmi Batch MEP 5]
  2. Abdul Munir [Expert in Travel & Tour kt Jordan]
  3. Abdur Rahman [Member warga Somalia & Kenya; ada 2 citizenship kata dia]

Apapun, syukur segalanya tenang & berjalan lancar setelah 2 minggu Asiah hadir dalam kehidupan seharian kami. Letih tu sudah pasti. Semoga pengalaman yang kami lalui ini akan mematangkan kami lagi, insyaAllah.

Asiah
Asiah sebelum bercukur, lebat rambutnya
Asiah selepas di'botak'kan
Asiah selepas di'botak'kan

p/s;

  • Terima kasih tak terhingga buat rakan-rakan (akhawat) yang bantu sediakan makanan untuk Asma’ sepanjang 2 minggu ini.
  • Terima kasih juga kepada yang menghulurkan bantuan, sumbangan & hadiah2 yang comel2 untuk Asiah
  • Terima kasih juga kepada yang sudi menziarahi kami
  • Jemput kepada sesiapa yang masih belum datang ziarah untuk datang ke rumah, cumanya kami buka waktu lawatan sekitar jam 6 ke atas memandangkan waktu lain agak sibuk mengurus Asiah dan Asma’ pun masih perlu banyak berehat lagi

Abu Asiah

Irbid, Jordan

Advertisements

6 thoughts on “Cukur Rambut

  1. besar la asiyah ni..brp kilo branak haritu asma’?..tp dia cam suka abah dia cukur kepala dia..duk diam “xmengoit” (xphm tny aiman) lgsg..hehe..very cute..i loike..

  2. Mmg besar pun, 4.5kg tau. Tp alhmdulillah sng nk jaga, x fragile sgt. Asiah ni wlupun bru 2 minggu bdn dah keras, mcm anak arab dah. Lahir pun kt ngr arab.

    Aiman pny istilah lg canggih, dia slalu guna ‘kankuit2’.. huhu, mcm2la..

  3. ya nabii. besarnyer.. alhamdulillah la dapat baby yg sihat kan.. bkn senang tau dapat baby sebesar 2.. syukur la..

  4. salam asma’.. kami sentiasa doakan yang terbaik buat asma’ sekeluarga.. maaf sangat2 kami tak berpeluang menzaiarahi asma’ & asiah.. insya allah ada rezeki kita jumpa di malaysia. kuatkan semangat ok

  5. Alfu mabruk atas kelahiran yang di tunggu-tunggu. Laksana lengkap satu usrah apabila diserikan dengan cahaya mata. Minta izin copy satu gambar Asiah ye… nak letak dalam blog mak cik juga..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s