Pengalaman paling bermakna

‘Syurga itu di bawah telapak kaki ibu’

Pengalaman 9 bulan mengandung, melahirkan & 2 minggu menjadi ibu banyak menyedarkan saya akan pengorbanan seorang ibu. Memang layak untuk seorang ibu menerima penghormatan sedemikian. Sebelum ini, saya hanya tahu betapa susahnya mengandung, melahirkan, membesarkan & mendidik anak. Hanya sekadar tahu. Tapi kini, Allah beri peluang untuk saya sendiri merasai kesusahan itu.

Alhamdulillah, dua minggu telah berlalu. Pengalaman dua minggu sebagai first-time mum, tanpa bantuan sesiapa
Hanya suami setia di sisi membantu meringankan beban. Terlalu banyak mengajar kami erti pengorbanan tanpa mengira tempat, suasana & masa. Jika di Malaysia, saya ada Umi. Tentu banyak boleh membantu. Tapi Allah takdirkan untuk saya berdikari & belajar sendiri dari pengalaman. Terima kasih ya Allah.

Buat keluarga di Malaysia,
Asiah alhamdulillah sihat walafiat. Esok, Kak Long akan mula ke kelas. Jangan risau, Kak Long akan naik teksi terus ke hospital. Abang pula akan jaga Asiah di rumah. Tapi biasanya pagi-pagi Asiah suka tidur, so senanglah abang nak jaga.
Kak Long titipkan beberapa keping gambar Asiah untuk tatapan Tok Aki, Tok Wan, Tok Ba & Tok Mi.

Asiah_edited1

Beberapa keping gambar Asiah. Banyak lagi dalam koleksi tapi malas nak upload.

Asiah_edited2

Asiah bersama Abah & Uminya..

P/s: Terima kasih yang tak terhingga kepada semua sahabat yang membantu. Hanya Allah mampu membalas jasa kalian.

Ummu Asiah,

Irbid, Jordan.